קצת עלינו

הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים הוקם בשנת 2010 על ידי האחים לובינסקי, תושבי ארצות הברית, בעקבות פרסום דוח מבקר המדינה על הר הזיתים.

הדוח התייחס להזנחת בית הקברות היהודי העתיק והקדוש בהר הזיתים על ידי ממשלת ישראל, וקבע כי:

"שיקום בית העלמין מתקדם בעצלתיים, רמת תחזוקתו אינה מספקת, רמת האבטחה שלו ירודה ואירועי ונדליזם ואירועים פליליים ממשיכים להתרחש בו, ויש חשש שאם לא תובטח השמירה בו יֵרדו לטמיון הכספים והעבודה שהושקעו בו".

בעקבות זאת הוקם ועד בהובלה של מנהיגים ופעילים יהודים מארצות הברית, שמטרתו לסייע למדינת ישראל לשמור ולהגן על ההר הקדוש ולפתח אותו.

בית הקברות בן 3,000 השנים בהר הזיתים הוא מקום קבורתם של גדולי האומה מכל הגוונים – חרדים, דתיים לאומים וחילונים. ההר מוכר לעם היהודי בזכות הצדיקים והאישים הקבורים בו, ובהם הנביאים חגי, זכריה ומלאכי, רבנים ומנהיגים חסידיים, ראש ממשלת ישראל מנחם בגין ז"ל ועוד.

הוועד פועל ללא הרף להחזרת בית הקברות העתיק לתפארתו. בין היתר באמצעות פגישות עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, ראש עיריית ירושלים לשעבר השר ניר ברקת וראש עיריית ירושלים הנוכחי משה ליאון, שרי ממשלה, חברי כנסת ואישים בולטים ומשפיעים מכל רחבי העולם ומכל קצות הקשת.

פעילות הוועד הצליחה לעורר מחדש את הצורך והרצון להרים את קרנו של הר הזיתים ולפתח צעד אחר צעד את בית העלמין הקדוש והוותיק.

מטרות פעילות הוועד

אבטחה

לפעול כדי לוודא שהר הזיתים יהיה מקום בטוח למבקרים הרבים הפוקדים את בית העלמין לאורך כל השנה. חיזוק מערך האבטחה באמצעות משטרת ישראל וחברות אבטחה, מצלמות מתקדמות, ליוויים מאובטחים ועוד.

ריבונות ושליטה ישראלית

לחזק ולבסס את ריבונות העם היהודי בהר הזיתים באמצעות פרויקטים משמעותיים כמו בניית מרכז מבקרים, שיפור הנגישות והתחבורה הציבורית, שיקום קברים ועוד.

הגדלת מספר המבקרים בהר הזיתים

הר הזיתים הוא אתר חשוב לעם היהודי, ויש להנגיש אותו לכל אזרחי ישראל, לתלמידי בתי הספר, לחיילים, לאזרחים ותיקים ועוד, באמצעות אירועים, סיורים מאורגנים, כנסים וכדומה.

הצלחות והישגים של הוועד

יהיו חלק מהעשייה שלנו

לעמותה בישראל בשקלים:

בנק דיסקונט

מספר סניף: 66 – רחביה

מספר חשבון: 0142956599

סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

 

לעמותה בחו״ל בדולרים:

בנק דיסקונט

מספר סניף: 66 – רחביה

מספר חשבון: 0143655096

non-profit 501c3 organization Tax Exempt

יש בעיה? התקשרו אלינו

תרמו לשימור הר הזיתים

היו חלק מההיסטוריה

דילוג לתוכן